Mi a USP?
A USP, az angol Unique Selling Proposition kifejezés rövidítése, amit magyarul leggyakrabban egyedi terméktulajdonságnak nevezünk. Ez a tulajdonsága szálláshelyednek, amely kiemeli a többi közül és amellyel még személyre szabottabban érheted el a leendő vendégeidet.
Hogyan találhatod meg szálláshelyed USP-jét?
A szállásod foglaltsága folyamatos foglalkozást igényel. Ahhoz, hogy jól készítsd el hirdetéseidet és posztjaidat, meg kell találnod a szállásod USP-jét.
Íme pár tipp, hogy hogyan találhatod meg:
- Fogj egy papírt és írd fel rá szálláshelyed összes jó tulajdonságát, jellemzőit, aspektusát. Ezek után rangsorold őket, hogy szerinted melyik tesz Téged a legkülönlegesebbé és egyedibbé a piacon.
- Kérdezd meg vendégeidet, hogy miért a Te szálláshelyedre esett a választásuk a konkurenciával szemben. Ennek sokféle oka lehet: a személyed szimpatikus, a szolgáltatásaid változatosak, a környezet különleges, az adott időszakban volt a környéken egy kihagyhatatlan esemény, stb.
- Ezután listázd a konkurenciádat és azok kiemelkedő tulajdonságait is.
- Hasonlítsd össze, hogy mi az, amiben a konkurenciádnál jobb vagy.
- Amiben Te jobb vagy, az lesz a USP-d. Ezt kell fejlesztened és konzekvensen kommunikálnod.
Hogyan kommunikáld USP-det?
Ha megtaláltad a szálláshelyed USP-jét, ezt tudtára is kell adni ezt a meglévő és leendő vendégeidnek. A cél, hogy ha ezt a szót/jellemzőt hallják, a Te szálláshelyed jusson eszükbe róla. Ezt leginkább a folyamatos és konzekvens kommunikációval érhetjük el. A USP a legfőbb üzeneted, eköré épül az arculatod, a szövegeid, a hirdetéseid.
Amennyiben úgy érzed, hogy segítségre van szükséged a USP-d megtalálásában, részletes elemzéssel tudunk benne segíteni, keress minket elérhetőségeinken!