Jogosan teszed fel a kérdést azok után, hogy a „influencerség” intézménye pár évvel a berobbanása után egy nagyon negatív megítélést kapott.
A sok feltörekvő és rövid időn belül hatalmas követőtáborral rendelkező véleményvezér valószínű maga sem gondoltam volna, hogy szinte egyik napról a másikra ekkora hatalma lesz.
Mint minden hatalomra kerülő embernél, az egyéntől függött, hogy ezt mire használja, hasznos tagja lesz a felépített közösségének, vagy a saját „nagyságában” sütkérezik, illetve felvesz olyan viselkedési formákat, amik visszatetszően hatnak.
Sokan megrészegedve a népszerűségtől, egyre jobban eltávolodtak a saját követőbázisuktól, így a bizalom érthető módon megrendült.
Hamar felismerték, hogy a neves márkák egyre szívesebben reklámoznak olyan egyénekkel, akiknek aktív követő tábora van, remélve a busás hasznot.
A kérdés soha nem az volt, hogy jó megoldás-e a cégek, márkák részéről az influencerekkel reklámoztatni, hiszen amióta a világ világ – de legalábbis a reklámok megjelenése óta – a szép, csinos nők mindig odakerültek a termékek mellé, legyen az szépségápolási cikk, vagy autógumi szalon. Arra kellett egy idő után figyelni, hogy valóban hiteles influencert vonjanak be a kampányaikba, máskülönben a követőik teljesen figyelmen kívül fogják hagyni az ajánlásokat.
Az influencer státusz viszont ettől függetlenül egyre több embert vonzott, így időt, pénzt, energiát nem sajnálva dolgozni kezdett a saját közössége felépítésén. Megjelentek az érdeklődési körök szerint csoportosuló tömegek, akik ugyan számban sokkal kevesebben voltak, mint az elején berobbanó mega influencerek követőtáborai, viszont a hitelesség, a megbízhatóság és a valóság megjelenítése váltak értékké.
Az itt elindított diskurzusok egy-egy szűkebb réteget vonzottak, de aki ezen közösségek egyikébe került, sokkal inkább otthon érezte magát a hasonló érdeklődésű „társai” mellett.
Egyértelműen észrevehető lett, hogy ezeknek a közösségeknek a vezetői valós bizalmat élveztek, így, ha ők ajánlottak valamit, arányaiban sokkal többen gondolkodtak el a vásárláson.
Ami szintén fontos ismérve lett a mikroinfluencerek köreinek, hogy az ajánlások nem bugócsigától a repülőig terjedtek, hanem az adott közösség érdeklődésének megfelelő termékre vagy szolgáltatásra hívták fel a figyelmet és az őszinte véleményekről szóltak, nem pedig valami elképzelt csillámpóni valóságról.
A vendégházak esetében sokszor nagyobb hatást érünk el egy-egy mikroinfluencer ajánlásával, mint bármilyen hirdetéssel. Ennek több összetevője is van persze, hiszen egy lerobbant, ódivatú, rossz elhelyezkedésű, vagy hangulatú vendégházat a világ összes reklámja sem fog vonzóvá tenni, de ha alapvetően egy jó adottságokkal rendelkező szálláshelyről beszélünk, óriási potenciál van a jól megválasztott influencerek ajánlásában.
Ha érdekel, hogyan tudnád felfuttatni a Te vendégházadat ajánlások útján, kalkulálj árat a weboldalon, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot, és ismerkedj meg az influencer csapatunkkal!